Tråkig Fredag!

Ja,helt ärligt! Och Fredagarna brukar ju vara bäst av alla dagar ju. Men det är pga av min mage som gör det hela tråkigare. Men ikväll blir det tv iaf.
Jag har tråkigt. Så jag ska kommentera alla låtarna som varit med i meldifestivalen och betygsätta dom(:

1. Unstoppable - Ola
Det var en ganska bra låt för min del.
Mitt betyg: 4/5
 
2. A place to stay - Jenny Silver

Tycker verkligen inte om låten och hennes klänning ser ut som en konstig glittrande baddräkt. Dessutom stör jag mig på rörelsen hon gör med armen hela tiden.
Mitt betyg:1/5

3. You're making me hot-hot-hot - Linda Pritchard
Ganska bra fast inte precis den sorts musik jag brukar lyssna på.
Mitt betyg:3/5

4. Road salt - Pain of salvation 
Väldigt enformig och tråkig att lyssna på..
Mitt betyg:2/5

5. The saviour - Anders Ekborg
Usch, kvällens hemskaste låt enligt mej.
Mitt betyg:1/5 

6. Did it for love - Jessica Andersson
Väldigt bra låt och duktig sångerska. Hade hellre sett att hon gick direkt till globen i stället för salem.
mitt betyg:4/5

 
7. Singel - Frispråkarn
Rap är absolut inte min musiksmak, tycker det är jobbigt att lyssna på.
1/5

8. Keep on walking - Salem Al Fakir
Gillade den inte alls!
Mitt betyg:1/5

DELTÄVLING 2

1. Manboy - Erik Saade
Kvällens bästa låt! En ganska typisk "melodifestival-låt" men I like it!=)
Mitt betyg: 4/5

2. Hippare Hoppare - Andra Generationen & Dogge
Pinsamt dålig låt!
Mitt betyg: 1/5

3. Innan alla ljusen brunnit ut - Anna Maria Espinosa
Nja, ganska seg och tråkig..
Mitt betyg: 2/5

4. Come and get me now -  Highlights & MiSt
Tyckte den var jobbig att lyssna på, fast å andra sidan är jag är ju inget dansbands-fan..
Mitt betyg: 2/5

5. Sucker for love - Pauline
Ganska bra fast inte min smak.
Mitt betyg: 2/5

6. We can work it out - Andreas Johnson
Helt ok fast han har gjort mycket bättre låtar.
Mitt betyg: 3/5

7. Underbart - Kalle Moraeus & Orsa Spelmän
Eh, jag tror inte riktigt jag håller med Måns Zelmerlöw med"Alexander Rybak - släng dej i väggen!" :P 
Mitt betyg:2/5

8. Manipulated - Hanna Lindblad
Men USCH!
Mitt betyg: 1/5

DELTÄVLING 3

1.Headlines; Alcazar
Var en typisk alcazar låt.
Mitt Betyg: 3/5

2.Tonight; Johannes Bah Kuhnke
Tycker inte om hans röst men låten var väl hyfsad.
Mitt Betyg: 2/5

3.Doctor DoctorElin Lanto
Helt okej fast inte riktigt min smak.
Mitt Betyg: 2/5

4.Hur kan jag tro på kärlek; Erik Linder
Underbar låt som skulle passa i Globen, fast hans konstiga röst förstörde den lite.
Mitt Betyg: 4/5

5.Yeba; Getty Domein
Ehm..? Vet inte vad jag ska säga om den här låten, svårt att säga vad man tycker om man inte ens förstår vad den handlar om...
Mitt Betyg: 1/5

6.Kom; Timoteij
Lyssnade inte så noga.
Mitt Betyg: 3/5

7.You're Out Of My Life; Darin
Nja, Darin är inte precis min idol men låten nja sådär!
Mitt Betyg: 2/5

8.Heaven Or Hell; Crucified Barbara
Låten var helt okej, men den passar inte i melodifestivalen.
Mitt Betyg: 3/5

Om jag ska ta och hjälpa till med maten;) Är hungrig!

/Emelie





Erika

sv: Tack, din med :)

Jo allt är bra. sjd?

2010-02-27 | 14:35:46 | http://icanpikan.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Emelie
Bor: Småland ;)
Ålder: 15 snart 16 :)

Övrigt: Hej! Vad kul att du har kommit in på min blogg. Jag är en tjej på 19 vårar och älskar att blogga. För det mesta iaf. Börja läs vettja ;)




RSS 2.0